loading...
بزرگترین سایت کنکور
پریسا شمس بازدید : 545 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)

 

مصاحبه با پدرام افشاررتبه ی 4 تجربی کنکور سراسری 1391

 

پدرام افشار:

از ابتدای دوران تحصیل هدفی که دنبال می‌کردم، این بود که یک دانش‌آموز تک‌بعدی نباشم.

یعنی در همه‌ی زمینه‌ها فعالیت داشته باشم، من در رشته‌های دیگر از جمله تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و جشنواره‌های شعر و… فعالیت داشتم.

فکر می‌کنم یکی از عواملی که باعث شد تا قبل از کنکور، تمام این موارد را با موفقیت پشت سر بگذارم، برنامه‌ریزی خیلی خاص و خوبی بود که داشتم، یعنی در برنامه‌هایم سعی می‌کردم که حتی برای اوقات فراغت و استراحت هم برنامه ریزی داشته باشم که با یک دورنما و دیدگاه دو هفته‌ای، سه هفته‌ای و یک ماهه دقیقاً میدانستم که چه کارهایی باید انجام بدهم و این عامل خیلی به من کمک کرد.

علت شرکت شما در آزمون‌های کانون چه بود؟

به نظر من هر دانش‌آموزی باید سعی کند از امکانات اطرافش به بهترین شکل ممکن استفاده کند. علت اصلی شرکت کردنم در آزمون‌های کانون این بود که نتیجه‌ای که در کانون بدست می‌آید و رتبه‌ای که ما می‌گیریم و ترازی که بدست می‌آوریم خیلی به چیزی که در کنکور دیده می‌شود و در نهایت کسب می‌شود، نزدیک است.

در واقع باید بگویم نتیجه‌ای که در کانون بدست می‌آید به خاطر جامعه‌ی آماری بسیار بالایی که دارد، نتیجه‌ی مطمئن‌تری است. یکی دیگر از علت‌ها این است که آزمون‌های کانون، دو هفته یک بار برگزار می‌شود است و پس از آزمون نتایج خیلی سریع ارائه می‌شود. یعنی بلافاصله بعد از آزمون (حدود یکی دو ساعت بعد)، عکس رتبه‌های برتر روی سایت قرار می‌گیرد و کارنامه‌ها هم عصر همان روز داده می‌شود.

بهترین کتاب از کتاب‌های کانون کدام بود؟

کتاب خودآموز که خودم تالیف کرده بودم، همان طور که آقای قلم‌چی در اول این کتاب نوشته بودند که مؤلف این کتاب خود شما (دانش‌آموز) هستید.

به نظر من در تمام منابعی که استفاده کردم، نه فقط پیش دانشگاهی، بلکه از همان دوم دبیرستان که برای کنکور شروع کردم، بهترین منابع برای من، همین یادداشت‌ها و نکاتی بود که خودم می‌نوشتم و عملاً 85% تا 95% از آن‌ها را در دوران جمع‌بندی، دوباره در دفترچه‌ی کنکور تجربه کردم. به همین دلیل، خودم از این کتاب، بیش‌تر از کتاب‌های دیگر استفاده کردم.

ویژگی کتاب خودآموز برای شما چیست؟

علت این که کتاب خودآموز را بهترین کتاب کانون معرفی کردم، این بود که نویسنده‌ی این کتاب خودم بودم، یعنی تمام مطالب این کتاب را که خودم 100% به آن‌ها نیاز داشتم را نوشتم، به همین خاطر، کاربرد این کتاب از همه بیش‌تر برای خودم بود.

کانون را در یک جمله توصیف کنید؟

یکی از مزایای کانون این است که هر دانش‌آموزی با هر سطح کیفی یا کمی و هر ترازی که دارد، می‌تواند از آن به بهترین شکل استفاه کند.

 چند سال عضو کانون بودید؟

در سال اول دبیرستان عضو کانون شدم که با یک وقفه، دوباره از سال سوم شروع کردم.

پیوستگی آزمون‌های کانون چه مزیتی برای دانش‌آموزان دارد؟

آزمون‌های کانون هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و در واقع مثل طنابی می‌ماند که نوسان دارد و یک جلسه غیبت و یک کار خارج از برنامه، نوسان این طناب را کاملاً بهم می‌زند.

حالا می‌خواهد غیبت در یک آزمون یا بدون برنامه درس خواندن باشد.برای همین سعی کردم در سال آخر و پیش دانشگاهی در هیچ آزمونی غیبت نداشته باشم، نه به خاطر رتبه یا تراز بلکه فکر می‌کردم وقتی دو هفته تلاش خود را کرده ام به هر حال باید سطح کیفی فعالیتم را نیز مشخص کنم و بهترین روش هم برای این هدف شرکت در آزمون های کانون بود.

به همین خاطر وقتی از مسابقات المپیاد برگشتم، در تمام آزمون‌ها شرکت کردم.

*****

“گفت و گو با مادر پدرام افشار”

نقش مادر پدرام در موفقیت پدرام چقدر است؟

 مادر پدرام افشار:مادر در ایجاد انگیزه، امید، خودباوری و اعتماد به نفس و به خصوص در ایجاد آرامش برای فرزند در محیط خانه، نقش زیادی دارد.

البته به نظر من این نقش فقط مختص به سال کنکور نیست، شاید این نقش در سال کنکور خودش را پررنگ‌تر نشان بدهد، به دلیل این که بعضی از بچه‌ها پر مشغله‌تر هستند و بعضی‌ها پر استرس‌تر هستند و ایجاد آرامش خیلی مهم است.

شغل شما چیست؟

در حال حاضر خانه دار هستم.

شما برای پدرام چه امکانات خاصی فراهم کردید؟

پدرام بچه‌ی باهوش و با استعدادی است و نقش مادر پرورش استعداد و پیگیری روند آموزشی اوست.

من با مدرسه ارتباط زیادی داشتم و آزمون‌هایش را مورد بررسی قرار می‌دادم و همان‌طور که گفتم نقش مادر در سال‌های کنکور پررنگ تر می‌شود و تمام آزمون‌هایش را زیر نظر داشتم.

چون معمولاپدرامرتبه‌ی یک بود، مسلماً اکثر درصدها 100 بود و مابقی بالای 90% بود که در مورد علت آن‌ها با یک‌دیگر صحبت می‌کردیم.

یکی از کارهایی که من انجام می‌دادم، این بود که بچه‌ها در ماه‌های آخر که فرصت کم‌تری داشتند، من وقت بیش‌تری می‌گذاشتم و مجله‌ی آزمون را می‌خواندم. در مجله‌های مربوط به کنکور اگر نکته و یا توصیه‌ای در مورد آزمون‌‌ها وجود داشت، آن‌ها را نشان‌دار می‌کردم و می‌بریدم و روی بُرد اتاقش می‌گذاشتم.

یکی دیگر از کارهایی که انجام می‌دادم، این بود که در ماه آخر، سخنرانی‌های آقای قلم‌چی در جلسه با رتبه های برتر را گوش می‌کردم و نکات مهم آن را برای پدرام یادداشت می‌کردم.

البته تمام تلاش و زحمت اصلی روی دوش خودش بوده است.

 

********************************

نقش پدر به اندازه‌ی نقش مادر بوده است؟

پدرام افشار:من پدرم را در سن 6سالگی از دست دادم و نکته‌ای را که باید بگویم این است که مادر من، نقش پدر و مادر را با هم برای من داشتند.

شاید نظر خیلی‌ها این باشد که از دست دادن پدر، باعث می‌شود مشکلی در روند تحصیلی پیش بیاورد که خدا را شکر، مشکل خاصی برایم پیش نیامد. همه‌ی کارهایی که انجام داده‌ام و همه‌ی موفقیت‌هایی که بدست آورده‌ام را در درجه‌ی اول لطف خدا می‌دانم و در درجه‌ی دوم مدیون خانواده و به ویژه مادر عزیزم هستم، اگر در این خانواده نبودم نمی‌توانستم این موفقیت‌ها را بدست آورم.

هم‌چنین خواهرم هم خیلی به من کمک کردند و خیلی کوتاه بگویم که ایشان در بعضی از درس‌های حفظی مثل تاریخ ادبیات در حفظ کردن نام کتاب‌ها و موارد مشابه برای من کدگذاری می‌کردند.

در مجموع در خانه‌ی ما، مخصوصاً در سال آخر، همه به من کمک می‌کردند که بتوانم این مسیر را با موفقیت طی کنم.

منبع: کنکور کمپ

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نوین پی سی :: نوین ترین فروشگاه آنلاین در ایران
  • ملودی
  • ღ♥ღ پارمیدا ღ♥ღ
  • گـــوگــــولی
  • زیست شناسی شهریار
  • کریستیانو رونالدو
  • قروقاطی ودرهم برهم
  • عاشقانه های یه دختر15ساله
  • بیاترول
  • هرچی که تو بخوای
  • دختر مهربان
  • مهرداد موزیک آنلاین
  • از شیر مرغ تا جوون آدمی زاد
  • وبلاگ ترول وسرگرمي WOWA
  • هرچی دلمودلت بخواد
  • گنجینه عربی
  • ورود ممنوع
  • حسابداری کردستان
  • خنده بازار
  • قرمز کله غازی
  • حجاب فاطҐے
  • سلطان جدایی
  • دنیای قشنگ من
  • خدایا رهایم مکن!
  • مبارزه با شیطان-2
  • یه فانتزی کوچولو
  • شاعرانه
  • شخصی-تفریحی
  • کنکور آسان نیست
  • کنکوری
  • همه چيزدرموردرئال مادريد
  • ☆ ستاره ی آسمونی ☆
  • دختر صورتی
  • تاریخ باستان ایران
  • عاشقانه های پسرک عاشق
  • ورود براي عموم دهه ها آزاد است
  • اخبار جدید استقلال
  • ترول
  • لبخند
  • ♥●•٠·˙دخمل ها رو عشقه˙·٠•●♥
  • ضد هرچی پسر تو دنیا
  • آخرین اخبار و حواشی باشگاه استقلال
  • عشقولانه
  • روانشناسی کودک
  • دنیای سرگرمی وتفریحی
  • عشق ممنوع
  • جک خنده دار / ترول/ عکس خنده دار
  • گزینه2
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 146
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 76
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 99
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,746
  • بازدید ماه : 1,746
  • بازدید سال : 43,747
  • بازدید کلی : 477,533
  • کدهای اختصاصی

    پیج رنک

     

    جهت گفتگوی مستقیم با ما بر روی آیکن زیر کلیک کنید

    پشتیبانی