loading...
بزرگترین سایت کنکور
پریسا شمس بازدید : 436 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)

 

گفت و گو با مهدی سلیمان زاده– رتبه 3 کشوری – رشته تجربی از تبریز

 

شما برای کسب رتبه سوم چه کاری انجام دادید؟

یک سال بی وقفه و با برنامه تلاش کردم تا توانستم به این موفقیت دست پیدا کنم .

این برنامه که می گویید کدام برنامه است؟

برنامه های راهبردی کانون

شما از چه سالی با کانون شروع کردی؟

از سال دوم دبیرستان با کانون شروع کردم.

از نظر شرایط کیفی ، آزمون های کانون را چگونه می بینی؟

بیشتر برنامه راهبردیخوب است که این مسیر طولانی کنکور را راحت می کند.

تا به حال در آزمون های کانون غیبت هم داشته ای یا خیر؟

در پیش دانشگاهی حتی در یک آزمون نیز غیبت نداشتم .

آیا آزمون های موسسات دیگر هم شرکت کرده اید؟

فقط در دو آزمون جامع سنجش فروردین و اردیبهشت ماه را شرکت کردم .

چرا آزمون خرداد ماه را شرکت نکردید؟

چون با آزمون های کانون تداخل داشت.

دفتر برنامه ریزی کانون چه ویژگی و شاخصه هایی دارد که به شما کمک کرد؟

 دفتر برنامه ریزی کانون یکی از مشخصه های خوب کانون به حساب می آید که با یادداشت کردن ساعتهای مطالعه باعث می شود که دانش آموز به یک تعادل مطالعاتی برسد و با خود رقابت کند و ساعت مطالعه رفته رفته زیاد می شود و روی درس های مختلف برنامه ریزی متعادلی انجام دهد.

شما تابستان گذشته چقدر به صورت هفتگی مطالعه داشتید؟

تابستان گذشته نقطه عطف مطالعه من برای کنکور بود.من خیلی زیاد مطالعه می کردم.حتی به 84 ساعت در هفته هم رسیده بود.

آیا برنامه های کانون با برنامه های خودتان تطبیق داشت و با استراتژیی که خودتان در برنامه ریزی داشتید تداخل نداشت؟

استراتژی اصلی من روی برنامه راهبردی کانون بود و همیشه سعی می کردم از برنامه جلوتر باشم .

چه کار می کردید از برنامه کانون هم جلوتر بودید؟

من حجم ساعات مطالعاتی زیادی داشتم ،به همین خاطر اول درسهای مدرسه را خوب می خواندم و یاد می گرفتم و بعد در وهله دوم برنامه مطالعاتی کانون را شروع می کردم و هر وقت هم که کم می آوردم ساعت مطالعه ام را بیشتر می کردم .

آیا تداخلی بین برنامه های مدرسه و برنامه های کانون هم برای شما پیش می آمد؟

خیر

چند نمونه از شاخصه های کانون را به صورت موردی می توانید برای ما اشاره کنید؟

 شاخصه ها که زیاد هستند. من سال های پایه را زیاد جدی نمی گرفتم و اشتباه کردم اما از سال چهارم آن ها را جدی گرفتم. برنامه راهبردی شگرف از مهمترین ویژگی های کانون است و کارنامه کشوری که همان روز ارائه می شود باعث می شود دانش آموز قبل از این که از فاز امتحان بیرون بیاید ، عملکرد خودش را بررسی کند . همچنین فاصله دو هفته ای که بین آزمون ها هست هم خیلی خوب است.

فاصله دو هفته ای بین آزمون ها فکر نمی کنید خیلی زیاد است؟

خیر،چون حجم مطالب امتحانی برای کنکور زیاد است و چون به بخش های کوتاهی تقسیم می شود و در طول این دو هفته می توانیم برنامه ریزی کنیم و به خوبی درس ها را جمع بندی کنیم .

از معلم ها و دوستانی که در این زمینه به شما کمک کردند یاد کنید.

اولا از همه معلم ها کمال تشکر را دارم که برای من مخصوصا در این یک سال زحمت زیادی کشیدند.معلم های شاخصی که داشتم آقای فتحی که دبیر زیست شناسی بودند و آقای اسماعیل زاده دبیر شیمی و آقای پرنیان هم دبیر ریاضی بودند.

از دوستانم هم آقای واحدی بودند که رتبه 7 را در رشته تجربی آوردند و همچنین آقای سهند طاهریان بودند که رتبه 139 کشوری را آوردند و بیشتر تعاملات ما جنبه رقابتی و سازنده داشت و در حد رفع اشکال بود.

آیا در مدرسه با این رتبه های برتر هم کلاس بودید ؟ نام مدرسه خود را بگویید.

بله همکلاس بودیم در مدرسه تیزهوشان شهید مدنی تبریز درس می خواندم.

شما در چه رشته ای می خواهید ادامه تحصیل بدهید؟

در رشته پزشکی

شما در آزمون های کانون هم جزو رتبه های برتر بودید و آیا می شد پیش بینی کرد که در کنکور هم جزو رتبه های برتر باشید ؟

من در اولین آزمون های کانون رتبه های خوبی نمی آوردم.از اولین رتبه های من 74 بود و ترازم 7700 بود که به مراتب رتبه هایم در حدودچهل ،سی، بیست و ده شد که از دی ماه رتبه هایم زیر ده بود.اوایل کنکور دیگه مطمئن بودم که رتبه سه یا چهار می شوم و خدا رو شکر رتبه سه شدم.

آیا پشتیبان ها در این شرایط به شما خدمات و سرویس های خاصی می دادند؟

من پشتیبانی داشتم که خیلی کمکم کردند و پیگیر امور درسی من بودند. همچنین یک پشتیبان ویژه داشتم که ایشان رتبه 6 رشته تجربی کنکور سال گذشته آقای کلاهدوزان از تبریز بودند.ایشان نیز واقعا خیلی کمک کردند مخصوصا در آخرین روزهای نزدیک به کنکور و لحظات حساس که دانش آموز از نظر روانی کم می آورد. این خیلی مفید است که یک رتبه برتر، پشتیبان دانش آموزان باشد . این موضوع باعث آرامش می شود.

دانش آموزان درسال آینده برای کنکور چه کنند؟

مسلما هیچ دو نفری نمی توانند ساعت مطالعه یکسان داشته باشند هر کس نسبت به خصوصیات فیزیولوژی خود می تواند ساعتهای مطالعه متفاوتی داشته باشد. شاید یک دانش آموز با ساعت مطالعه کمتر از من بازدهی بیشتر داشته باشد. اصل اول این است که باید به یک خود شناسی رسید تا بداند چه حجم مطالعه ای برای او مناسب است و حداکثر توانایی او چقدر است.

 آیا دانش آموزان مثل شما باید در هفته حدود 80 ساعت درس بخوانند تا در کنکور موفق شوند؟

خیر ،من اشتباه کردم که از پیش دانشگاهی شروع کردم ،اگر در همان سال دوم که انتخاب رشته می کنند شروع به مطالعه کنند برای کنکور نیازی نیست که در سال آخر تا این حد به خود فشار بیاورند.

اگر برای دانش آموزان پیشنهادی و نقطه نظری دیگری دارید بیان کنید؟

دانش آموزان اول باید به خود شناسی برسند و هدف خود را تعیین کنند و بعد از تعیین هدف باید برای رسیدن به آن هدف تلاش کنند.

تلاش بدون هدف هیچ فایده ای ندارد و باید برنامه خاصی باشد که به نظر من برنامه راهبردی کانون بهترین برنامه ای است که حجم زیادی از کارها را برای ما کم می کند.این برنامه راهبردی کانون را پیش بگیرند و در نهایت توان خود، تلاش کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نوین پی سی :: نوین ترین فروشگاه آنلاین در ایران
  • ملودی
  • ღ♥ღ پارمیدا ღ♥ღ
  • گـــوگــــولی
  • زیست شناسی شهریار
  • کریستیانو رونالدو
  • قروقاطی ودرهم برهم
  • عاشقانه های یه دختر15ساله
  • بیاترول
  • هرچی که تو بخوای
  • دختر مهربان
  • مهرداد موزیک آنلاین
  • از شیر مرغ تا جوون آدمی زاد
  • وبلاگ ترول وسرگرمي WOWA
  • هرچی دلمودلت بخواد
  • گنجینه عربی
  • ورود ممنوع
  • حسابداری کردستان
  • خنده بازار
  • قرمز کله غازی
  • حجاب فاطҐے
  • سلطان جدایی
  • دنیای قشنگ من
  • خدایا رهایم مکن!
  • مبارزه با شیطان-2
  • یه فانتزی کوچولو
  • شاعرانه
  • شخصی-تفریحی
  • کنکور آسان نیست
  • کنکوری
  • همه چيزدرموردرئال مادريد
  • ☆ ستاره ی آسمونی ☆
  • دختر صورتی
  • تاریخ باستان ایران
  • عاشقانه های پسرک عاشق
  • ورود براي عموم دهه ها آزاد است
  • اخبار جدید استقلال
  • ترول
  • لبخند
  • ♥●•٠·˙دخمل ها رو عشقه˙·٠•●♥
  • ضد هرچی پسر تو دنیا
  • آخرین اخبار و حواشی باشگاه استقلال
  • عشقولانه
  • روانشناسی کودک
  • دنیای سرگرمی وتفریحی
  • عشق ممنوع
  • جک خنده دار / ترول/ عکس خنده دار
  • گزینه2
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 146
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 76
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 99
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,666
  • بازدید ماه : 1,666
  • بازدید سال : 43,667
  • بازدید کلی : 477,453
  • کدهای اختصاصی

    پیج رنک

     

    جهت گفتگوی مستقیم با ما بر روی آیکن زیر کلیک کنید

    پشتیبانی